Rekord! Tack Nordic skibums för det!

Ojoj, vad hände här då? När man kom hem från backen idag hade bloggen besökts av rekordmånga och kommentarerna strömmat in....

Troligtvis har mina unga vänner som åkte med till Mt Baker länkat till min blogg på deras facebooksida (jag är ju för gammal för att fatta sådana nymodernigheter) vilket resulterat i att någon i den gruppen sett detta och länkat vidare på gruppens facebook sida....boom-bala-bang och helt plötsligt var man den mest hatade människan i Revelstoke! Tack grabbar för den, hyran på bilen övergick precis från "kompispris" till normal taxa... ;)

Nytt rekord! Min annars ganska blygsamma åskådarskara förvandlades dramatiskt över natten.
Kul! Nu tar jag upp kampen med blondinbella! Sponsorerna lär stå på kö...?

Så hur som helst. Ni som inte känner mig över huvudtaget och bara tolkar orden i inläggen och inte kan se bakom dem. Luuugn. Andas in. Andas ut. Djupa andetag. Så ja - bra, nu kanske ni börjar vara redo för mitt budskap?

Ni som känner er träffade skall inte alls ta mina ord personligt och om ni gjort det och känner er sårade ber jag synnerligen om ursäkt för detta. Om någon av er hamnat på bild eller blivit omnämnd på ofördelaktigt sätt ber jag även om ursäkt för detta. Att ni inte kan se ironin i mina inlägg och framförallt min självdistans är beklagligt då jag driver med mig själv minst lika mycket men det verifierar mina tidigare teser som jag upptäckt i mitt hockeylag, att yngre människor (speciellt födda på 90-talet) är dåliga på att tolka ironiska inslag i vardagen. Rätt eller fel?

För det första var det aldrig meningen att någon annan än mina närmaste vänner och de som känner mig skulle läsa om mina eskapader här i nordamerika. De vet att jag försöker låta bitter i mina inlägg och i och med det driver med mig själv och mitt norrländska arv - det vill säga bitterheten. Jag skriver bäst (läs: roligast?) när jag anspelar på bitterhet. Men jag hoppas verkligen inte att jag upplevs vara en bitter gubbe av de som anser sig vara mina vänner.

Jag har inget imot svenskar och norrmän (eller någon annan nationalitet för den delen) men kan ju se hur saker och ting förändrats här i Revelstoke då detta är mitt tredje år här. Det enda jag är bitter över är möjligen att fler skandinavier resulterar i att mer lössnöåk i backcountryn blir uppspårade snabbt eftersom vi alla verkar ha samma intressen. När australiensarna härjade som mest här var deras focus på något helt annat så åken fick vara i fred betydligt längre. Så ja, det är lite tråkigt men högst förståligt att ett skidberg förändras i och med att det blir mer populärt och omtalat. Men jag är glad att jag fått uppleva berget i dess tidigare år, utan hordar av skandinavier. För när jag åker iväg utomlands tycker jag det är mer scharmigt att höra andra språk än mitt modersspråk.

Sen hör det väl ungdommen till att tjoa och tjimma på berget. Tro det eller ej men jag har också varit ung en gång i tiden och tyckte det var skitfräckt att hoppa runt i djurdräkt (fick dock aldrig någon av mamma i julklapp tyvärr) och åka formationer ner för pisten. Tyvärr är den tiden förbi för min del så nu koncentrerar jag mig på skidåkning och återhämtning och finner inget större intresse i att festa och dricka mig redlös. Jag pallar helt enkelt inte med det och behöver min vila.

För den sakens skull sitter jag inte själv och tjurar i någon källare utan har faktiskt haft det riktigt trevligt här i Revelstoke även detta år! Tro det eller ej....

Peace and love!

P.S. "Dude" helt underbart att Du skriver om dålig självdistans och att inte kunna tyda ironi...priceless! De facto att jag har färgglada skidkläder själv och klankar ner på alla skandinavier som ser ut som julgranar, det får inte dig att tänka i banor om självironi? Jag är fullt medveten om mina begränsningar i skidbacken, urkass på att droppa - det gör för ont, halvkass teknik men skulle nog inte vilja kalla mig nybörjare i alla fall. Bamsekram! D.S



Kommentarer
Postat av: En dagens ungdom

Våra dagars ungdom älskar ly.



De uppträder ohövligt,



föraktar auktoriteter,



har ingen respekt för äldre människor



och pratar när de borde arbeta.



De unga reser sig inte längre upp



när äldre personer kommer in i ett rum.



De säger emot sina föräldrar,



skryter på bjudningar,



glufsar i sig efterrätten vid matbordet,



lägger benen i kors



och tyranniserar sina lärare."







- SOKRATES 470-399 f.Kr -

2012-03-03 @ 03:07:54
Postat av: Född1990

Förtidspensionering?

2012-03-03 @ 03:25:40
Postat av: Dalle

Martin, jag måste nog säga efter att ha läst några inlägg från de unga att vi nog inte var helt omogna på Hemavan student ski -99 trots allt.

2012-03-03 @ 12:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0