Face shot

Skidnördar har ett eget vokabulär för att beskriva för varandra olika förhållanden på snö, lokaliseringar av åk etc. Ett ord som är brukligt är face shot. Ett annat är skiiers left.
 
Vi koncentrerar oss på det första ordet. Som ni kanske förstår handlar det om att få något i ansiktet? Och det handlar givetvis om inte vad som helst - det handlar om lätt, fluffig nysnö som allmänt kallas för powder.
 
Det närmaste jag varit ett face shot detta år var när jag slängde mig i snödrivan utanför Taras hus på väg hem från en halvmisslyckad partykväll nu i afton. Jag fick i alla fall snö i ansiktet och det var den första gången det hände på denna tripp. Satans så frustrerande!
 
Till vänster: Från förra resan till väst, min vän Erik får ett härligt snösprut i ansiktet. Till höger: Årets försök att få snökristaller högre upp på kroppen än ankeln. Resulterade i blöta jeans och skrapsår i ansiktet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0