Bluebird sky

För någon dag sedan använde jag mig av min kompis Mats Fredrikssons favorituttryck "ski the trees and kiss the beavers". Rubriksättningen har väckt starka känslor och därför känner jag att jag måste gå till botten med det.
1. Jag snodde Mats uttryck, utan att fråga - ber om ursäkt för det och hoppas att vi kan vara kompisar iaf?
2. Ja pappa, jag vet vad beaver betyder. Det är amerikanska för bäver.

Igår var det första dagen i Revelstoke sedan jag kom hit då man kunde se bergen runt omkring. En så kallad bluebird day. Schweinigt fint var det och solen värmde gött!
Uppe på toppen kunde man se ut över dalen som låg i ett skiktat molntäcke
Vi hajkade ut mot montana bowl, tog ca 1,5 timmar och fick ett riktigt fint åk ner. Helt otroliga omgivningar där, som en lekpark för vuxna.
Vi hittade en ränna med orörd snö, ca 30cm djupt - tillräckligt bra snö för att pissa på 95% av skiddagarna i Svenska fjäll...;) Så jag försökte mig på att leva upp till bloggnamnet - långa stora svängar. Döm själva hur det gick. Det var iaf en fantastisk åkning.

1.

2.

3.

4.

Även viktor tog sig ner på föredömligt sätt...

...och lika så Therese!

Vi stannade sen i området, byggde en solgrop och ett hopp och övade på att flyga.

Bjuder på en favorit i repris - sjöstjärnan!

Tyvärr gick Georg miste om denna skiddag då han valt att prioritera lite annorlunda och stannade hemma för att raka benen och göra andra manliga saker. Men jag är säker på att han tar igen det nu idag när jag valde att stanna hemma och vila benen inför morgondagens tur till detta sköna skidområde som jag spanade in uppe från kammen på montana. Nu ska jag ladda upp inför Super Bowl med en lätt joggingtur.
Hörsch!

Kommentarer
Postat av: Foley

Nu börjar det likna nåt! Avundsjukan växer lavinartat när man plogar sig fram i vardagen som värsta nybörjaren utan tid att pumpa varken puder eller muskler. Ja jag vet. Prioriteringar. När kommer första videoklippet?

2010-02-08 @ 11:12:39
Postat av: Sledrajdern!

Ojoj! 30cm puder, hade jag läst det i lördags hade ja varit avis som fan men nu var ja ju på en magiskt ställe i helgen där det var 80cm puder! Herregud vad jag har fått lyfta... Inte så optimalt kanske, hehe.. Och vi hade faktiskt en lika blå å vacker himmel som ni verkar ha. Tyvärr inte lika bra fotograf dock.. =)

2010-02-08 @ 13:40:50
Postat av: Admin

Mr Häll "aka sledrajdern", det är skillnad på puder och puder...80cm nysnö hemma är inte samma sak som här. Här tar du fram cykelpumpen för att skotta garageuppfarten, tre tryck senare är du klar...hemma blir det att hyra en traktor...det är skillnaden på puder och puder;)

2010-02-08 @ 16:55:23
Postat av: Sledrajdern!

Hehe, efter att ha kört fast ca 15 ggr inom ett område på ca 100x100m med en liten kulle mitt i, som inte ens Einar 3år skulle uppfatta som en utmaning att bestiga, så kändes det iallafall som puder. Man trampade direkt i botten. Men vilka vyer det verkar vara där... fan va nice!

2010-02-09 @ 06:34:17
Postat av: nils

sköna inspirerande svängar!

tror att du gjorde rätt att byta vintersäsong.. dina kollegor har bråda dagar :)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/banverket-tar-hjalp-av-forsvaret_4317901.svd

2010-02-23 @ 20:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0