El Nino - vem fan är det?

Furu har klagat på inaktivitet på bloggen. Skulle kunna skylla på mycket men ni som känner mig vet att jag skyller på ännu mer. Bland annat har jag dragit på mig en lättare förkylning - dock tillräckligt olätt för att jag inte ska orka spåra upp på berget åt mitt entourage varje dag. Detta gör att jag inte har några superläckra bilder att dela med mig av och det blir liksom lite tråkigare att blogga då. Som tur är har ju OS dragit igång nu så det finns att göra även om man är lite hängig och stannar hemma en dag, väggarna nere i källaren kommer liksom inte mot en lika fort som de skulle ha gjort annars. (se själva i länken hur fasansfullt det kan vara där väggen kommer emot dig...fantasin och kreativiteten blockeras fullständigt).

Dessutom verkar det som att man haft halvtaskig tajming igen. Kanske inte Hedlund-klass eller som Lars Gåre men tydligen är detta år sämsta snöåret någonsin här, jag menar i världshistorien. Det är åtminstone vad alla säger när man pratar med dem "ni skulle ha sett förra året". Men vi har fortfarande förhoppningar om att få sån där magiskt champangepuder, tydligen ska mars vara bra också. Inte det att vi haft det dåligt, många dagar här som slagit all åkning man får i sverige på en säsong men vi nöjer oss inte med något mindre än det bästa. Kanske ropar vi efter för mycket...

Hur som helst skyller man vädret på någon jävla mexikan som kallas El Nino. Inte för att jag vet vad den stackarn skulle ha med vårt uteblivna snöande att göra men man börjar ju bli förbannad liksom, går och letar honom i byn mest hela tiden.


I OS-tider kan det vara trevligt att käka en burgare på vårt favoritställe "The Village Idiot". Så här kan en brilliant burger se ut...faktiskt jäkligt bra, kostar bara 80 pix dessutom. Den där Isaksson på Allstar har mycket att lära...inte bara att grundkursen i att betala skatt på inkomster...en burgare ska inte kosta 160 pix.

Vi får se om vi vågar gå ut på stan om Sverige möter Kanada i hockeyn...här är man sjukligt patriotiska och bara  man ser någorlunda svensk ut vid en eventuell vinst för Sverige renderar troligen i eftergifter. Det hade varit jävligt kul om jag hade lånat med mig min stora idol Lars Edströms gamla landslags tröja - fast kanske lite väl provokativ? Lars såg jag föresten skulle ställa upp i All-Star laget som möter Luleå Hockey på torneträsk under OS uppehållet. Hade varit jäkligt kul att se honom på isen igen! Rekomenderar alla som kan att göra det...


Det är ganska intressant att se hur Kanadensiska medier arbetar, vi har ju försökt följa lite av svenskarnas debackel i framför allt skidskytte senaste dagarna. Ni ska inte tro att det sägs någonting om felande starter och andra misstag som funktionärer eller några ansvariga står för. Vi konstaterar att det här är fiaskonas OS men det påpekas inte så hårt i media här. I stället väljer man att lägga in ett inslag om någon mamma till en kanadensisk dam som kvalade in på sista kvalplats till jaktstarten, tydligen har hennes mammas kusin i Bronx, NY ett bageri som rånats tre gånger förra veckan av utklädda sköldpaddor med ninjasvärd. Detta har större nyhetsvärde än när tättrion kommer in på skjutvallen...när svenskorna ska lägga sig ner för ett skjut väljer man att lägga in 4 minuters reklam...illa!

I morgon blir det lite turande, prognosen säger sol och det har snöat idag och i natt så det låter ju bra...de jävlarna har dock haft fel förr så jag litar inte på dem. Men jag får iaf min puls/GPS klocka i morgon. Den har bara legat här på posten i en vecka snart då jag gjort det stora misstaget att be företaget skicka den till Christine Barry som vi bor hos. Hon är med sin man i Mexico, eventuellt för att lämna tillbaka El Nino, och kommer tillbaka om två veckor. Men det var iaf väldigt svårt att hämta ut "någon annans paket" i detta land...hon har dock pratat med dem på posten så i morgon är jag betrodd när jag går in på posten...ska lägga ut ett specialreportage om denna händelse. Större än oscarsgalan!

Hörs va!

Kommentarer
Postat av: Storsunk

En korrigering och tillika en geografilektion. Edström skall spela på Torne älv http://sv.wikipedia.org/wiki/Torne_%C3%A4lv i Pajala och inte på Torneträsk. Torneträsk http://sv.wikipedia.org/wiki/Tornetr%C3%A4sk ligger som du vet uppe i Lappmarkerna och i omedelbar närhet av dina svenska favoritbackar i Riksgränsen. Rätt skall vara rätt.

2010-02-17 @ 08:23:17
Postat av: Storsunk

Glömde tillägga att i Pajala föddes drinken Pajala Sunrise http://receptis.se/wiki/Pajala_Sunrise. Har ni tillgång till Falukorv så är det bara att fixa drinken samt dricka och njuta. Ni kan nog med framgång bjuda kanadickerna på denna fullträff till drink. På tal om Pajala, den numera avlidne stå upparen Bubben påstod att den vanligaste könssjukdomen i Pajala var tennisarmbåge.

2010-02-17 @ 08:34:50
Postat av: Furu

Sunken ser numera Sverige som "litet" och ganska "komprimerat" eftersom han är en citizen of the world. Därav denna ganska pinsamma miss av den ofelbare.

2010-02-17 @ 16:20:53
Postat av: sunken

Det var sent, jag var trött - därav detta lilla misstag. Givetvis vet jag, jag om någon borde veta detta, att torneträsk ligger liiiiite mer nordost i landet...ber om ursäkt för detta fel, jag ska korrekturläsa bättre nästa gång. :)

2010-02-17 @ 16:44:16
Postat av: Furu

Nordost?

2010-02-17 @ 17:45:29
Postat av: sunken

FAAN, väst så klart...FAN FAN FAN FAN

2010-02-17 @ 17:48:21
Postat av: sunken

jag skyller på förkylning, tillfällig sinnesförvirring, stockholmare som stressar en, pite kommun och El Nino (alla andra skyller ju på honom så..)



2010-02-17 @ 17:49:44
Postat av: Storsunk

Det känns tryggt att du skaffat dig en GPS. Du verkar ha samma inbyggda kompass som kusin Fredrik kan jag konstatera nu

2010-02-17 @ 21:29:17
Postat av: Storsunk

El Nino orsakar även vår vargavinter. Det var länge sedan iskartan så ut så här http://www.smhi.se/Produkter-och-tjanster/professionella-tjanster/sjofart/istjanst-1.1706 . Inte sugen på att skynda hem?

2010-02-18 @ 14:06:13
Postat av: Storsunk

... och här kommer dagens iskarta http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/sstcolor.pdf

2010-02-18 @ 14:11:21
Postat av: Admin

Alltså, har inte du ett jobb att sköta far? Tack för iskartorna, jättefina!

2010-02-18 @ 16:21:10
Postat av: Storsunk

Jo, men jag hinner under tiden. Det var inte så långa inlägg eller hur?

2010-02-18 @ 16:34:33
Postat av: admin

kan vi inte röstchatta istället för att använda detta forum som chatt?



2010-02-18 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0