Källarfamiljen

Jag kan tänka mig att ni där hemma är aningens intresserade av att veta vilka jag delar toalett med, samsas om luften som jag andas, splittar matkostnader med och alla oförglömliga skidåkningsminnen. Därför ger jag er här en liten presentation av den lilla dysfunktionella familj som vi bildat i källaren under familjen Berry. Ni kan vara medvetna om att jag kan i vissa fall ha tagit mig friheten att fylla i eventuella informationsluckor som de enskilda medlemmarna inte delgivit. Vissa påståenden och "fakta" kan rent av vara fullständig fiction och ren rappakalja så som man säger här i Kanada - viewers discresion is adviced!


Detta är Viktor. Han är i grunden en "stockholmare" uppväxt i Nynäshamn men som numera bor i Åre sedan ungefär 3 år tillbaka. De facto att Viktor flyttat från Stockholm och trivs i norrland gör honom till en av de vettigare av de två 08orna i skaran. Och han är faktiskt en asskön snubbe. Viktor jobbar som snickare uppe i Åre och på fritiden gillar han förutom att åka skidor så klart att fiska, segla, leka med datorn, gå ut och gå med grannens katt och woka palt över lägereld. Viktors största problem i Revelstoke är att ransonera sin snusmängd så att den räcker hela tiden ut samt att han är den ända som inte har med sig datorn. Kanske därför han ser så fokuserad ut när han väl släpps till att låna någon annans lap top. Viktor är dessutom en av toppkandidaterna till att vinna årets skäggtävling.



Detta är Therese. En tvääättäkta vääästerbottnstjej som har sin hemmaborg i Vännäs/Vindeln (potato potato). Hon lever verkligen livet som säsongare och har ett antal vintrar bakom sig i såväl Hemavan/Tärna, Riksgränsen och Åre. När hon kommer hem till Umeå i vår blir det att jobba på Skanska och hänga över en spade i sommar. På restaurangen ligger ingen köttig stek på Thereses tallrik - hon hör till de stackare som inte tycker om smaken av kött - det skylls på konsistensen och det ena med det tredje. Det fungerar dock väldigt bra och vi har lurat i henne kött ett antal gånger - verkar som att bara man kryddar maten och blandar upp en köttfärssås med tomat, lök, paprika osv (som alla väl gör ändå?) så märker hon ingenting. Så köttallergin till trots är Therese en go tjej! På fritiden samlar therese på houdinikläder (har ungefär tjutolv plagg med sig hit), stickar sockar eller myser i våra vickbara fåtöljer med sin dator. Hemma har Therese även en väldigt omfattande frimärkssamling och en liten cirkus med dresserade möss som hon brukar turnera runt med på somrarna.


Detta är Georg. Eller Chorche som lokalbefolkningen i London brukar säga. Georgs bild blev så ful att jag var tvungen att använda mig av tidigare bild, tror jag publicerat den tidigare så jag ber om ursäkt att jag lägger upp samma bild två gånger. Georg är tvättäkta Stockholmare som trivs i pulsen från stureplan - han är uppväxt bara ett stenkast från SPY BAR och är även bror med Dr Alban - därmed även styvson till Thomas Brolin. Just nu har han en tillfällig sinnesförvirring och bor i London vilket han iofs tycker är ett fullgott substitut till los stockholmos. Men så fort hans flickvän Anja är färdig med studier och ska söka jobb styrs nog kosan mot norden igen. Tyvärr tror jag inte att Georg har så mycket att säga till om så det blir nog snarare Oslo eller var som helst dit Anja pekar. I London jobbar Georg som någon form av managementkonsult/ekonomi/jadajada...jag vet inte, men mycket slit verkar det vara och fantastiska övertidstimmar som inte fås betalt för...som tidigare "stadsanställd" har jag väldigt svårt att sätta mig in i en situation där man förväntas jobba 80 timmar i veckan och få betalt för 40. Men jag är övertygad om att Chorche gör ett jävligt bra jobb. Jag och Georg delar sovrum här i Revy och därmed även säng men Georg är förvisad till fotändan där han ligger och spinner mest om nätterna som en katt. I förgår kom han med förslaget om att ligga sked men jag tyckte inte det var okay. I sådant fall vill jag ligga stora sked men det gick han inte med på. Georg är en sann skidnörd vilket också är hans största intresse i livet - inga paraplydrinkar på en sandstrand där inte, det ska vara puder under fötterna och inge jävla sand. Helst steker han då i "Verpan" (Verbier) där han liksom på kändispubbarna i stockholm kan beställa in champange och "go crazy" liksom. Jag misstänker att jag kommer att bli jävligt tråkad för detta inlägg och folkgruppsangrepp mot norrlänningar lär flöda från min rumspolares mun men det tycker jag det är värt. Han är en jävla fin kille innerst inne men har lite hårt skal bara...

Det finns inte en chans i helvetet att Georg vinner någon skäggtävling, fast han kämpar på bra ändå vilket visar på bra inställning

Nä, satan - jag ska ju upp och tura ut mot Montana bowl i morgon så detta duger inte. Hopp i säng!

Heja Hellner föresten! Och Olsson (var det så?). Så jävla gött att kunna trycka ner Norrtugg i halsen på Norrbaggarna....de är helt förstörda här. :)

Lev å må!

Kommentarer
Postat av: Furu

Exakt hur fann ni varandra tycker jag är intressant.

2010-02-22 @ 11:50:35
Postat av: Balboa

Har ni skäggtävling? Vet de andra om att du började spara långt före jul?

2010-02-22 @ 16:05:50
Postat av: sunken

Furu, internetdejtning är väl inte så intressant?

Baloba, det där vet jag ingenting om - bara att jag rakade mig samma vecka som jag skulle på kurs, dvs 3 dagar innan jag for. Men Georg är inte direkt med på upploppet, hans sorgliga ursäkt till spagge-musche kommer inte långt. Tävlingen står mellan mig och viktor och vem som hade sparat mest innan mellan oss två är nog snarare viktor. Jag rakade mig iaf med hyvel för säkert 2 år sedan - viktor har nog aldrig gjort det..

2010-02-22 @ 17:26:27
Postat av: Gunar

Sunken, på vinterbalen i helgen så gick det rykten om att du suttit i källaren ett par dagar för det var så fruktansvärt lavinfarligt då det dumpat brutalt. Var detta finurligt spridd desinformation eller har äntligen el mexicano släppt greppet om er och begett sig till de sälla jaktmarkerna? Jag har inte sett eller hört nåt om detta men jag lät ryktet försvinna förbi okommenterat och valde istället att fraternisera med ett vinglas.

2010-02-23 @ 09:19:21
Postat av: nils

sköna inspirerande svängar!

tror att du gjorde rätt att byta vintersäsong.. dina kollegor har bråda dagar :)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/banverket-tar-hjalp-av-forsvaret_4317901.svd

2010-02-23 @ 20:21:15
Postat av: sunken

Gunar, det där ryktet om dumpandet är fullständigt lösryckt. Dessutom har jag iaf 4 dagar i rad på skidor nu, innan dess var jag lite sjuk. Men det har varit lite scetchy med lavinerna på senaste då vi har ett antal lösa lager över en hårdare skare så när solen värmer drar det rätt lätt. Inga stora grejer dock.



Nils, du har fullständigt missuppfattat mitt yrke och vad jag gör om dagarna. Jag jobbar för det första inte på Banverket, SJ eller någon annan firma som håller på med trafikering av järnvägen eller underhåll av den samma. Jag tvivlar starkt på att mina kollegor är ute och skottar någon snö men vi är ju konsulter så får vi riktigt bra betalt kanske det kan vara en affärsidé.



2010-02-24 @ 01:39:00
Postat av: Anonym

KOLLA IN:



HTTP://LAURENCONRADVSKRISTINCAVALLARI.BLOGG.SE

2010-02-24 @ 02:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0