Powderday

Okey, svårt att vara bitter på en powderday - ett gammalt indianuttryck. Så idag är jag o-bitter vilket borgar för att detta blir ett kort inlägg. Något som även tillstryker detta är att dagens skidåkning och turande satt sig i benen och John Blund är på väg att backa in en lastbil med sand nere i källaren (Lennart Swan kunde av förklarliga skäl inte hjälpa till dock).

Man kunde helt klart må sämre en dag som denna och dessutom med ytterligare en plumpvinst inräknad efter middagen. Är föresten en av våra lekplatser på bilden överst - delar av Montana bowl.

Vi såg OS-invigningen och behövde inte stiga upp kl 04 för att göra detta - iofs ingen där hemma som missade något om ni inte gjorde det. Det bästa var att Sverige slog både norrmän och finnar i antal tävlande - men det kanske vi ska göra med dubbelt så mycket folk? Tyvärr lär väl norrmännen pissa på oss i alla skidgrenar och Finnarna dopar till sig någon medalj av fin valör så vi kanske bara ska sjunka ner i soffan och se vad som händer helt enkelt?

Vi här nere i källaren (källarfamiljen) lider även med Georgiens OS-lag och alla nära och kära till Nodar Kumaritashvili. Riktigt obehagliga bilder som basuneras ut i media. Känns verkligen som att en sån sak inte ska få hända - varför inte bygga någon form av barriär så att en sån sak inte ens är möjlig? Det lär bli mycket snack om detta framöver.

Annars har väl alla Kanadicker klätt sig i landslagsdräkter nu - det märks att det är igång. Överallt en röd eller vitklädd Kanadensare. Vi hoppas bara att vi kan få dem att hålla tyst när/om våra blågula hockeykrigare får spela mot dem. En dröm vore ju en final mot Kanada - sjukt kul!

Lägger ut några bilder från dagens åkning, ett axplock från en medioker dag - eller hur var det nu?

1. Therese trycker på i branten.
2. Viktor hittar en fin linje.
3. Georg spårar med nyskidorna.
4. Sunken kör en linje mellan träden.
5. Får till lite snösprut.
6. Sunken (fan börjar bli lite schizo här och skriver om mig själv i tredjeperson) laddar ut för dubbeldriva.
Ibland går det dock inte som man tänkt sig och tyngdlagen drar en nedåt (med hjälp av en liten gran). En fin bildserie om detta:

A. Observera den högra skidan som gränslar granen

B. Full kontroll

C. Faceplantar tungt ner i snön

D. Och skapar ett snömoln..

E. Snöfyllt skägg

I övrigt väntar jag fortfarande på världens längsta leverans av en klocka. Ser när jag trackar den att de försökt leverera den i Revy men det måste uppenbarligen ha blivit något fel med posten...grymt irriterande! Garmont USA har jag också mailat lite med, slutade med att de inte mailade tillbaka till mig efter att jag förklarat att jag inte riktigt förstod hur det faktum att jag inte köpt pjäxan i deras distributionsområde skulle påverka deras vilja att "rentvå" sitt varumärke - måste ha blivit något fel på posten där med (eller så var som för Antila i Övertorneå Hockeyförening - "han har inget mail"). Det är uppenbarligen skräpmaterial i den nit som satt på min pjäxa - den är utbytt till årets modell men jag är fortfarande osäker på om jag vågar köpa en likadan. Problemet är att jag VET att den funkar så fint på foten min - svårt att byta märke då. Dessutom dåligt med möjlighet att prova andra här i stan i min storlek.

Nä, satans helvete - nu ska jag sova. Jag måste ju spåra upp åt stockholmaren i morgon så han orkar tura uppförs. Lev å må!

Kommentarer
Postat av: Snajdarn

Magisk blogg Sunken. Läser med glädje dina bittert humoristiska inlägg. Fortsätt i den stilen så kan du säga upp dig på vectura och satsa på en blondinbella-karriär istället. Ha det gött.

2010-02-14 @ 11:28:42
Postat av: Älvsbyn

Vi har mer snö

2010-02-14 @ 13:24:40
Postat av: Mr Sunk

Snajdarn, kul att höra av dig och att du läser bloggen! Jag tror de behöver mig på Vectura dock, eller ja kanske inte - men blondinbella kan nog sova lugnt om natten för jag tänker inte konkurrera ut henne:)



Mr Älvsbyn: Vad kul för dig, inte för att jag tror dig, men du ska få leva kvar i din lilla bubbla...gör världen en tjänst och stanna även kvar i den där lilla bubblan i norrbottens bortglömda inland

2010-02-14 @ 14:34:51
URL: http://langastorasvangar.blogg.se/
Postat av: Hr. Norrmann

Nydelig levert Martin!



Etter snart en mannsalder med ski på bena er det gledelig å endelig se en svenske som leverer til 20 i stil! Jeg har personlig brukt de siste 15 årene på å perfeksjonere "dasslokket", og ser til min store glede at vi har mye til felles akkurat der. Jeg har dog aldri forlatt hoppkanten hengende i støvvelen og med med bena i kors, men ser at dette videre komplimenterer det ellers så vakre svevet og legger føringer for en tidløs landing. Med din tillatelse tar jeg med meg disse elementene i søken etter det perfekte "dasslokket".



Ærbødigst,



Hr. Norrmann

2010-02-15 @ 16:06:31
Postat av: Sunken

Det glädjer mig att jag kan hjälpa till i letandet efter det perfekta "dasslokket" även om jag inte har någon aning om vad det betyder! ;) Du får förklara det uppe på berget helt enkelt...

2010-02-16 @ 04:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0