Go Canada go!


Nu är äntligen OS slut, de olympiska lekarna som norrmännen säger. Kanske vi i Sverige också skulle börja kalla det hela, "lekarna" - för det är ju precis vad en del verkar tro att det är? Fortfarande bitter på Tre kronors insats i hockeyturneringen. Det hade ju varit så skönt att få gå runt rak i ryggen här i stan - istället ska man nu stå ut med den Kanadensiska självgodheten och "yeeeah" rop och "Go Canada go" rop när man är på pubben. Verkar poppa upp lite spontant från de flesta Kanadicker i stan när som helst, var som helst. Sveriges insats överlag får väl anses vara godkänd med skidlandslagets överaskande goda resultat, skidskyttet ska vi inte prata om (snacka om "lek" - sämst när det gäller). Sen finns det nog ett antal andra som också borde rannsaka sig själva...

Med risk för att låta som Lars Stenberg i MNK - men jag vill se ett OS där de bästa är där för att göra sitt bästa och inte där de sämsta ska göra något medelmåttigt...

Kanada gör ett ruskigt bra OS (OL?) men det kanske inte är så konstigt att man slår rekord när man tar femtioelva guld i 2mans bobb, 4mans bobb, 2dams bobb, 4dams bobb, rodel, skeleton damer och herrar - pga att man haft fullkomligt lysande träningsmöjligheter i OS-banan och att samtliga andra landslag varit förbjuda vid dessa anläggningar. Sen fick man ju tillslut sitt efterlängtade guld i herr hockeyn också och jag tror nog att samtliga kanadensare skulle kunna byta bort varje guldmedalj i andra sporter bara hockeylaget fick vinna. 500 000 licensierade spelare i Kanada - i Sverige är vi ca 60 000. Kanadas befolkning är 35 millar vi är 9,5...det är en stor sport här helt klart!

Senaste dagarna har också bjudit på finfin åkning. I slutet av veckan kom det lite snö och vi fick några fina åk i "magic forest". En underbar skog med massor av skön terräng. En del pilows (som man kan göra spread utöver), mindre klippor, översnöade stubbar. Riktigt skön snö var det också med på sina ställen dryga 30 cm lössnö.

Bara att gasa på genom skogen när det ligger skönt puder som bromsar fint och dämpar skönt i landningarna!

Liten flygtur

Med mjuk och skön landning!

En nyfunnen vän, Olov från Norge var också med ute i skogen - han tog en lite annorlunda linje och hittade något i landningen som ni ser i vänster, nedre hörn

en liten kulle jaaa - perfekt reklambild för Armada JJ? (som alla andra i hela välden åker på - av 7st i vårt sverige/norge gäng hade 5st Armada JJ)

Min kära vän Gunar har ju öppet gått ut i bloggen här och kritiserat mig för att jag hoppar för lite - jag har de senaste dagarna försökt ändra på det och kastar mig nu med lätthet ut för 2-3 meter höga klippor, drivor. Ett specialreportage om dropps kommer framöver men fram tills dess kan du få lite tröstande bilder Gunar - jag hoppas det tar sig och att du på sikt kan vara en nöjd läsare här på langastorasvangar.blogg.se!

Mindre dropp i north bowl.

Våldsamt högt..eeeh

Men i morgon kanske jag växlar upp till denna klippa iaf, som Georg mycket fint bemästrade här om dagen (om man nu inte väljer att visa resten av bildserien) Nä men han ska ha kred för detta hopp - jävligt brant också.

Nu väntar sängen. I morgon blir det skidtestardag (Völkl Kuro som jag lånar av Tor - en trevli norrman) så det ska bli jävligt kul! Eventuellt blir det skidköp på eftermiddagen.
Ha en bra arbetsvecka nu alla vänner och annat löst pack som läser detta! Jag tänkte åka lite skidor i skön sol i veckan, det är iaf vad väderprognosen säger...

Lev å må!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att du ska låta dig pressas till våghalsigheter, min son...att kasta dig ut för stup alltså

2010-03-02 @ 22:07:16
Postat av: Storsunk

StiL gör succé i lokal media, läs detta http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5283004 och denna http://www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=5281517

2010-03-03 @ 16:58:26
Postat av: Balboa

Dexter är skönt trött i 4e säsongen

2010-03-04 @ 09:01:20
Postat av: Gunar

Kul att du visar lite bilder på drop, det där den där Georg tog verkade ju faktiskt riktigt skönt. Härligt att ni fått lite snö och vilka härliga mackor sedan. Nu så, ut i naturen!

2010-03-06 @ 12:11:10
Postat av: Gunar

Sen såg det där du gjorde ut ur skogen att vara härligt också, bara ladda!

2010-03-06 @ 12:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0