Marsskidåkning

Long time no see!

Jag och Georg drog på en spontan roadtripp till Vancouver i fredags eftersom det lovandes sol och äckligt varmt i Revelstoke så vi kunde lika gärna lämna byn några dagar till sämre väder och SNÖ drog in. Då vårt hostel inte bjöd in till att sitta och mysa i deras internet café uteblev blogginläggen ganska naturligt.

Jag tänkte först ge mig på en ganska uttömmande skildring av vår lilla tripp men efter dagens utmattande skidåkning väljer jag att lägga upp lite sköna bilder från senaste tiden i stället. Mest för att jag inte orkar såga kanadensiska kvinnors bilkörande, Georgs konstanta gnäll på hostellivet (pojkstackarn är ju givetvis aldrig bott på hostel förr..), suverän resturangkväll och en del annat denna kväll.

Att "huda på" är något av en konstart. Hela gänget samlat inför tur ut i back country.
Längst fram i orange jacka ser ni den norske pistören Stig Hud och längst till höger hans kollega Styv Stake...

Efter ungefär en 20 minuters "hudande" når man detta underbara område.

Georg gillar Mad Cow ridge...man kan förstå varför.

Jag lägger en sväng förbi Georg...

...och försvinner in i min egen snörök. Riktigt najs åk!

På nordsidan kan man hitta mycket dropp...denna norrbagge (han tror hans kaninhjälm ser ut som en isbjörn..) kastar sig ut för det mesta. Tyvärr kom verkligheten ikapp AP sista dagen i revy med ett skadat knä efter ett dropp.

Det finns även sköna kuddar på nordsidan som man kan vålda ut för.

Jag ska samla kraft nu och återkomma med en resumé av Vancouver. Hoppas ni gillade lite bilder tills vidare iaf!

Lev å må.

Kommentarer
Postat av: Furu

Det här med att "huda" fick en ny innebörd för mig nu.

2010-03-10 @ 08:08:30
Postat av: Gunar

Amen i kyrkan vad vackert!

2010-03-10 @ 11:40:52
Postat av: Storsunk

Shoppat ny jacka oxå?

2010-03-10 @ 14:01:04
Postat av: Albing

Ser ut som riktig kvalitetsåkning efter hudandet. Trevligt att du råkat på Stig Hud och Styv Stake även utanför Svreiges gränser.



Blev det månne hockey i Vancouver?

2010-03-10 @ 14:04:32
Postat av: sunken

Visst är det Gunar? Helt magiskt!



Mjooo, det blev en dunjacka att ha under eller över ett plagg när det är riktigt riktigt kallt käre far.



Danne, jag ska förklara vårt debackel i Vancouver mer, kanske redan ikväll. Men ingen hockey...



Styv och Stig är trevliga guttar.



Nu ut i backen igen, kroppen värker...

2010-03-10 @ 17:56:52
Postat av: Isbjørn

Haha.. Det er en isbjørnhjelm!



Har ikke sett bloggen deres før nå, men det er mye fett her. Skulle sett nordbaggemakkadödaren før..

2010-03-12 @ 11:30:29
URL: http://kreyszi.blogspot.com
Postat av: nobbe sr

Jaaaa vad ska man säga, du verkar ha kommit till himmelriket. Njut varje dag av resan! Noel har hittat sin favoritbild av "Sunken" det är bilden då du funderar med en hand på hakan och blicken i skyn. Ha det gott och kom hem i ett stycke!!!

2010-03-12 @ 18:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0