Soliga dagar och två målade fågelholkar

Jisses vad jag är mätt, ligger i sängen och kippar efter andan. Ganska konstigt med tanke på att jag ätit 4 rostade brödskivor till frukost och inget mer innan middagen som jag gjorde nu vid 8...det blev en rejäl laddning Georg special (dvs pasta med tomatsås, bacon och mozarella). Dagen har annars spenderats som en bakis/vilodag med en lååång promenad för min del, runt big eddies, till golfbanan och tillbaka...någonstans kring 12km skulle jag tro. Våra kära norrbaggar har också lämnat oss idag (vilket förklarar baksmällan då vi firade av dem igår) åkte till Calgary för att sedan resa därifrån i morgon....tråkigt! Men det blir troligtvis reunion i riksgränsen helgen innan påsk så det blir nog bra!

Vi har i alla fall haft några riktigt fina dagar här på senaste, sol och klarblå himmel möjliggör inte bara fina bilder utan även lite hårigare åk som vi väntat på att få göra. Däribland "brown shorts" och ett riktigt fint åk som kallas "Mad cow ridge" vilket ingen har åkt på en månad för det varit så mycket snö...vi var först upp och la första spåren. En grym känsla att kunna stå på i en oåkt ränna, lägga 5-6 svängar och känna sluffet (översta snölagret som lossnar och spolas ned) komma farande i ryggen på en.

Det har blivit en hel del turande och Drutten (jojje) börjar vara ganska less på det kan jag tro. Nedan kommer en bildserie från Montana ridge...ett fint åk med öppna ytor, ganska lekfull terräng och mindre klippor.

Pudersvängar....observera det lilla molnet som når upp i den blå himmelen ovanför mig till vänster i bilden...det är snön från 3-4 svängar bak...så lätt är den! :)

Jag laddar ut för några klippor, grymt skönt!
Lyckas sätta landningen också, kanske lite i baksätet men i alla fall!


I morgon går vi in i nästa snöovädersystem så det kanske inte blir så mycket bilder på närmaste tid så håll till godo med dessa soldränkta bilder tills vidare!

Jana spanar in trädhoppet åt Carro..


South bowl med Colombia river nedanför


Avslutar med att ge er resultatet av några dagars fipplande med pensel och färger. Jag frågade Christine innan de åkte till Mexico om jag fick måla en fågelholk till hennes samling vilket jag fick! Så nu har de två nya svenska varianter på fågelholkar här nere. Jag valde att måla en klassisk faluröd stuga med vita knutar och sen gjorde jag en specialare med svenska flaggan på den andra....resultatet ser ni nedan! :)

Tror ni någon skulle vilja flytta in...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det e fan proffsbilder rakt igenom! O vilka dagar ni måste haft asså... First tracks me bra snö på Mad Cow har jag fan gått o drömt om i snart 12 månader!



Droppa nu klippan för tusan... ;) N be safe of course!

2011-02-03 @ 07:36:54
Postat av: Frugan

Nice! Ser ut att vara helt sjukt sköna åk! :)



Men du har ju talang för att måla du. Vi måste nog skaffa oss en ateljé tillsammans!



Puss och kram på dä!

2011-02-03 @ 19:33:13
Postat av: Åmliden

Vilka fina dagar ni haft ,JÄTTEFINA bilder ser härligt ut !

Finaste holkarna som står i den källaren har DU målat!



Kramisar på dej!

2011-02-03 @ 20:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0