SIFO

Nu har SIFO ringt och stört min nattsömn två nätter i rad. Det är förjävligt. I förgår lät jag det ringa ut och sen ringde de inte upp mig igen men igår lyckades jag fippla på touchskärmen så att killen/tjejen fick upptaget - det skulle jag uppenbarligen inte ha gjort då människan i andra änden (en skåning av riktnummret att dömma) uppfattade detta som att jag levde och faktiskt var kry nog att trycka upptaget varpå terrorn fortsatte under hela natten. Jag upprepade mitt misstag inte mindre än 3 gånger så jag blev väckt 4 gånger av idioten i andra änden men lyckades aldrig prata med honom/henne.

Det är ju dessutom väldigt dyrt även att svara i telefonen när man är på andra sidan jorden och som den plikttrogna medborgaren som man är så vill man ju inte stå samhället till last och kosta skattebetalarna massa pengar i telefonsamtal. Men om terrorn fortsätter i natt så ska jag ta mig fan svara och skälla ut människan i luren så de inte ringer upp igen ;)

I morse (för mig) var det tydligen inte telefontid för SIFO - när jag försökte ringa upp det nummret som så envetet försökt få tag på mig. Jag fick till svar av en telefonsvarare att det var SIFO som försökt ringa upp mig och att de kanske skulle försöka igen samt att det inte gick att lämna några meddelanden på detta nummer. Givetvis kunde jag inte låta detta gå förbi mig, så i ren "sunk-anda" författade jag ett kort mail innan jag drog till backen där jag förklarade min ovilja att bli uppringd och väckt ytterligare en natt....det skall bli intressant att se hur denna natt förlöper!

Lägger upp några bilder från dagen som förövrigt var över förväntan. Ute i Southbowl/montana var det nästan ospårat och riktigt fin snö. I morgon ska jag dock ta med stighudarna så jag slipper spåra ut i knädjup snö igen. Ni får hålla till godo med bilder på Sebastian då ingen av de andra i källarfamiljen har någon kamera värd att prata om (Iphone räknas inte) och kan ta bilder på mig...

Sebastian (Bassi) påväg ner genom montasamiskogen bland snötyngda granar


Bassi gör skidreklam åt Black crows


Mmm....det är bara för att det är en telemarksåkare som det ser så djupt ut - jag lovar!


Det blev faktiskt några bilder på mig med men antingen var det en dålig fotograf eller en dålig åkare....

Nu ska jag lägga mig med segerns sötma i mungipan, spelade ut de andra två i biljard relativt enkelt tidigare ikväll...

Ha en bra dag på jobbet!

//M

Kommentarer
Postat av: Storsunk

Det är ditt eget fel, stäng för tusan av telefonen!

2012-02-02 @ 13:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0