SAS

Nu är jag framme! Tillbaka i Kanada, BC och Vancouver - det känns bra (börjar kännas som hemma) men jag saknade mitt resesällskap från förra året! Det är svårt att ha tråkigt på en flight med Drutten vid sin sida...
Dagen började överanskande bra redan i SAS incheckningsdisk. Kvinnan som jag kom fram till med mina små kollin såg märkbart besvärad ut över att hon fick just mig som sista kund innan hon skulle gå av sitt skift...vi behöver inte prata mer om henne utan fokuserar på den här mannen....



...han visade nämligen extraordinär förmåga att hjälpa mig när jag hade börjat ge upp hoppet och trodde jag skulle få betala massor av övervikt! :)

I Luleå vägde mitt skidfodral 26kg och min resväska 19kg...efter lite övningar på morgonen trodde jag att jag fick till en fin fördelning mellan skidbag och resväska på ca 23 kg/styck....MEN min skidbag vägde 31kg i stockholm. Den hade alltså ökat i vikt med ca 20% genom att ligga i väskförvaringen på Arlanda - konstigt?

Men mannen på bilden var väldigt övertygande om att vi skulle fixa det här tillsammans och undrade vad jag hade i fodralet - enbart ett par skidor va? Jaa...sa jag "enbart ett par färdbara skidor" (så slapp jag ljuga). Konstaterar att mina nya inserts redan betalt sig genom att jag skruvat av bidningen och lagt ihop skidorna på varandra så det inte såg ut att vara mer än ett par. Hade jag haft bidningar på båda hade det varit svårt att komma undan detta...

Hur som helst, efter att ha fixat fram en låda till diverse grejer från skidbagen och slängt ut bidningspaketet så skrev han ner vikten på mitt skidfodral från >20kg till 12 kg...och jag behövde inte betala en krona! Tidigare år har jag alltid åkt på att betala för skidorna, ca 4-500 sek!

Fick dock bakslag när jag landade i Vancover och skidorna var borta ett tag....de dök dock upp men då hade jag missat bussen mot Revy så det fick bli taxi+hotell i Downtown Vancouver. I morgon blir det att besöka några skidbutiker innan jag drar till busstationen och åker vidare vid 13.30.
Nu ska jag kika ner på stan och få mig något att äta (blir en frukost innan jag går och lägger mig)
Ha de!

//M

Kommentarer
Postat av: Dalle

Gott att höra att du nästan kommit fram, du slapp chicago denna gång i alla fall. Hälsa "the Sedin Sisters" från mig.

2012-01-22 @ 12:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0