Skidbilder!

Tja, vad ska man säga. Dagens åkning kommer väl inte att gå till historien som den bästa dagen i mitt liv men inte heller den sämsta. Långt i från. Jag och Nina var uppe på berget utan Sebastian idag då han vek ner sig och tog vilodag. Att han vilat hela dagen var dock inget som återspeglades i vederbörandes curligspel nu ikväll men det tar jag sen.

Det kanske enskilt bästa med dagen var att "bamseklubben" tycktes vara bakis och därav inte belarmade berget likt en gräshoppssvärm på tillfälligt besök på ett majsfält i north dakota. Det var faktiskt allmänt lugnt och väldigt lite folk överhuvudtaget. Mest troligt beroende på vädret som inte bjöd till speciellt mycket. Trots sol i prognosen var det mulet hela dagen med snöbyar och ganska blåsigt på toppen.

Vi körde till 2-tiden och sen drog vi hem och slappade ett tag, kollade skidprylar, kläder på nätet innan jag ställde mig och fixade käk. Kvällens meny bestod i Crepés fyllda med köttfärs, champinioner, lök, vitlök, spenat och västerbottensost och en sallad till detta.

Förutom att filma lite från dagens åkning (som vanligt) tog jag mig tid att dra fram kameran under dagen för att ge er några bilder så ni ska veta hur jävligt jag har det! Håll till godo!

Vi körde några åk i något som kallas "spanska ridgen" eller "Garsia Ridge". Där kan man få sig en....

...liten flygtur!

Nina i full fart!

Hyffast med snö, ca 1 meter sedan i söndags och nu väntas 30-40cm till under helgen
(dessvärre helg och mycket folk)
Nina leker i lössnön.


Dags att krypa till kojs och göra sig redo för morgondagen. Vi får se hur det är med snömängden.

Ha en underbar helg nu alla!

// Sunken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0