Final countdown

Nu sitter jag på en A&W (hamburgerhak med gratis Wi-Fi) downtown Vancover och försöker döda några timmar innan flighten hem mot gamla Svedala...

Lite vemod och halvångest eftersom jag lämnar efter mig grymma snöförhållanden men samtidigt väldigt glad att jag fick en sista meter med snö sista veckan i Revy. Samma dag som Sebastian drog hem kom Peter (min australienske vän) på besök och vi fick några grymma dagar med åkning i systemet på RMR, lite backcountryturande och även turande i Rogers Pass...på RMRs hemsida rapporterar man om 88cm senaste 7 dagarna och ja, det är definitivt inte någon överdrift - snarare tvärt om!

Begreppet pungdjupt får en ny innebörd! Pete i Montanaskogen (montasami)


Swim Pete, you can do it!

Avslutningsvis vill jag delge ett stort tack till "Nordic Skibums Revelstoke" som under mina veckor i nordamerika bidragit som en stor inspirationskälla på denna blogg vilket har hjälpt mig att att hålla uppe bitterheten och därmed få den krydda till språket som jag så gärna eftersträvar! Det är lite dubbelbottnat för utan er hade jag inte kunnat skriva så bra men samtidigt hade jag gärna sett er frånvaro på berget och låtit mig ha "min" snö i fred!

Extra roligt måste jag säga att det var när jag under de senaste dagarna noterat att ni själva börjat kalla varandra för IDIOTER uppe på berget...då har ju verkligen mitt budskap fått genomslagskraft vilket är skitkul!

Nu ska jag hem och sura på jobbet, men redan om två veckor är en heli-helg bokad i Shithellfjäll så he blir nog trevligt!

Peace out!

Röd markering, uppspår. Grön markering, nedfart! Turdag i Rogers pass med Pete på McGill.


Jorå, he dumpar!


Skogen ner genom McGills Paths, riktigt trevlig och lekfull åkning!


På väg upp genom skogen (Cedars). Magiskt!


Kör en pillow line på Swedish ridge avlutande åket i Revy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0