Mt Baker

Tack för 104 cm snö på två dagar, det var vänligt i överkant! Men det uppskattades något otroligt mycket!

Väderprognosen för Mt Baker visade på snö och det fick vi. Dessutom bjöds det på en blue bird dag, den sista så då åkte kameran med och mina kära resekamrater var ruskigt peppade på att fastna i linsen!

Eftersom en bild säger mer än 1000 ord tänkte jag inte orda mer, det var äckligt bra som många redan förstått av sneak peak bilden jag la ut på facebook. Här kommer den igen samt några fler!

Erik "the viking" njuter i lite fluff


Mt Baker - en vulkan. Egentligen åker man inte på själva Mt Baker som namnet
anspeglar på men det är en vacker vy när det spricker upp och man får se
härligheten!


Var är Jonathan..? Tittut!?

Sebastian med sina nya lagg flyter på lite för bra i pudret - blir inga bra bilder!


Jocke carvar puder, tyvärr med oskärpt fotograf så skärpan blev där efter..


Faceshot? Jodåsåattee....


En teletubbie med perfekt manchester - "manchester är en stad i England"
varför slösa energi på det när man har puder?


Jonathan i midjedjupt!


Dagens åkning var ej liftburen, bara att gå upp till toppen för att få gudomligt lekfull
terräng hela vägen ner och sen upp en gång till!


Uppe på toppen, skön vinddriva


Mycket potensiella linjer spotades på vägen upp, denna öppna yta låg fint i solen och Jonathan
fick äran att lägga första spåren


Erik kommer efter...


Grymmersch väder och galet fin dag i bergen!




Sa jag att Mt Baker har störst snödjup i hela världen just nu, ca 250 inch i basen


Det finns de som är klipp-kåt och så finns de som bara är kåt. Sen finns det Jocke...


Jocke klämmer av en +7 meters klippa och claimar den hela vägen ner till botten, grymt kört och ganska
så mjuk landning eller?


Knatte, fnatte och tjatte? de 3 bockarna bruse? Bröderna Dalton?
Sköna snubbar iaf - Jonathan, Erik och Jocke


Jag har svårt att vara bitter efter en grym resa till Baker men det är ju lite trist att fotografen aldrig hamnar på några bilder själv. Eller ja, några bilder har väl tagits på mig och lagts ut på nätet men inga som helst actionbilder dessvärre. Ni får leva med film i stället men just nu blir det inget mer - mjukvarans testversion har gått ut och funkar inte längre ;)

Summerade kostnaderna för resan då jag lagt ut allt på resan. 1380 SEK (per skalle) för mat, boende och bensin känns som en riktigt bra deal!

Nu går ögonen i kors och i natte ska jag upp och köra sebastian till busstationen - det är goodbye swetheart med andra ord! I hate goodbyes!

Ciao...

//M

Kommentarer
Postat av: Furu

oj Oj OJ, det där såg ju som fint ut. Tycker att en av hattifnattarna liknar Eklund alldeles enormt mycket.

2012-03-02 @ 08:44:23
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0