Surf Dude

Eftersom Gunar efterlyser bilder på hur jag såg ut innan han lärde känna mig samt att jag egentligen inte har något annat trevlig att bjuda på (extremt dåligt med skidåkningsbilder detta år...är det någon som vill se en bild på en isig pist eller ofrivillig puckelpist så kan jag fixa det?!).....så lägger jag ut några bilder på hur jag såg ut 2002/2003 då jag och min kära vän Johnny "Britt" aka "Balboa" Sjödin reste runt i sydostasien...
 
Efter Gunars önskan lyckades jag logga in på vår gamla resedagbok på resedagboken.se och hittade en del roliga dagboksanteckningar samt bilder. Good times....
 
Jag blir förvånad om ni känner igen killen på bilden för jag gör sannerligen inte det och jag har ändå mött honom i spegeln varje kväll de senaste 11-12 åren....
 
Nyankomna till Cairns med jet-lagg och obetydliga engelskakunskaper. Vi körde i princip sten/sax/påse varje gång vi skulle försöka få ett rum på ett hostel....
 
 
 
 Mutar en inföding mot Nya Zeeland....Gunar observera mitt "hårsvall"....
 
 
Britt körde all-in på surf-dude och lyckades väl sisådär...inte för att vara den som är
den men hur fan såg du ut? Rickard, nyanländ från sverige - stilig som vanligt!
 
Undertecknad i full färd med att klippa en "pastor hannes frilla" på
Britt med en upphittad sax i plast. Resultate blev väl sisådär
om jag ska vara ärlig....
 
Lika som bär? Jag med en Thailändsk strandraggarhund...
 
Samma person?!? Ser lite valpig ut till vänster kanske? Är dock 11-12 år sedan....
 
I dag har jag även varit med om en ganska häftig och unik grej. Började dagen med att käka brunch med en vän som jag lärt känna i skidliften i Revelstoke 2010, en australiensare som heter Peter. Han visade sig då känna en svensk kille som han trodde pluggat i Luleå. Givietvis var namnet på denna kille Mats och den enda jag kunde komma på med namnet Mats var en gammal lagkompis och målvakt i Stil-Hockey. Otroligt sjukt sammanträffande så var det samma kille! Idag käkade vi alltså brunch med Pete och hans fru Jen. Ikväll slöt jag så upp med en annan gammal StiL-hockey kompis som heter Andreas Nyman som har vägarna förbi Revelstoke. En skön lirare som jag inte träffat sedan jag bodde i Göteborg 2008. Andreas "Newguy" Nyman är uppväxt i grannkvarteret till min mammas barndomskompis "kärran" och hennes familj så han har gått i skola med hennes barn som vi lekt med när vi var små ute på Rödkallen m.m. Inte nog med det - när vi började surra om LTU och gamla minnen så kom vi fram till att Andreas träffat min älskade sambo ca 5 år före jag gjorde det då de två känner samma person och har träffats i Åre samt i Luleå tidigare... 
 
Hur sjukt är inte det? Antar att jag fått det av min kära far - men låter man käften glappa så är man inte långt ifrån att känna Amerikas president...eller nått?! Och en annan sak - StiL Hockey förbrödrar! 
 
Coolt och trevligt att få träffa två gamla bekanta i samma by i Kanada under samma dag - me like!
 
// M
 

Kommentarer
Postat av: Miamoster

Ja, det är fantastiskt vad världen är liten!
Det sägs, att känner man 200 personer, så har man anknytningar till hela världen. Jag är t.ex säker på att jag stötte ihop med den där snygge strandraggaren på Storgatan igår, hunden alltså!
Den andre strandraggaren är också stilig! :)

2014-02-08 @ 15:54:38
Postat av: Balboa

Hade glömt hur snygg jag var i den frippan. Måste spara ut igen!

2014-02-10 @ 16:20:47
Postat av: Gunar

Läckra bilder. Dina brillor var inte av denna värld Balboa och vem hade kunnat ana att Sunken var en riktig blondie (pengarna låg på rödhårig)?

2014-02-12 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0