What did I do wrong?

...det är ju inte så att jag suttit med brinnande, hatisk blick och slitit av benen på myror hela min uppväxt. Jag har förvisso några havstrutsliv på mitt samvete men det var ju bara för att rädda de något mer bedårande dunbollarna till sjöfågelungar som de gräsliga havtrutarna grep tag i, flög upp i luften och släppte ner i marken till de dog...om de inte bara svalde dem hela på en gång.
 
Man kan ju undra om det verkligen bara är slumpen eller varför det skall börja snöa nu när jag lämnar Revelstoke i morgon bitti....på måndag drar snön in. Jag kommer att kika på grafen över snöfall i Revy efter säsongen och se att under mina 4 veckor här var det ett rakt sträck - före och efter lutar kurvan brant uppåt....typiskt?! Eller är det någon som försöker säga mig något...? Georg har du något med det här att göra? Vet att du är en ganska inflytelserik person...
 
Efter att ha tajmat in århundradets "dry spell" verkar det som att det kommer lite nederbörd
lagom tills att jag reser hemåt....
 
Som tur är går inte flyget hem riktigt ännu. Utan vi har bokat boende i Mt Baker i USA och avslutar där under nästa vecka. Samma oväder som ger revelstoke snö kommer att passera Mt Baker då det ligger ut mot västkusten....verkar som att vi kan få det ganska så bra även där bara freezing level håller sig på vettig nivå. Summerar man upp det kan vi få så mycket som 100 cm kommande dagarna, vilket vore najs!
 
Vi får ju hoppas att detta håller - kan bli ganska gött att vakna upp på tisdag och åka lite
lårdjup nysnö efter allt jävla hasande i isiga pister.
 
GOD DAMN IT!
 
// M

Kommentarer
Postat av: Östra Länken-Maria

hallå där! Ni verkar ju ha det riktigt bra! Jag håller tummarna för snö.

Ingen slump att jag hittat in på din sida :) Det är klart att jag ahr en fråga om Östra Länken: Visst inte är det några sonderingar gjorda kring brostöden; jvg-bron respektive bilbron? Vill bara dubbelkolla. Vi hittar inga nämligen och funderar på att komplettera med detta för att säkerställa stabilitetsberäkningarna som vi nu utför.

Njut av sista veckan nu!!
/Östra Länken-Maria

2014-02-12 @ 15:51:44
Postat av: Henrik Lundström

Blir lite sugen på att åka i stället för att kolla på sonderingar.
/Henrik

2014-02-27 @ 14:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0