Bluebird baby

Nu har vi fått några dagar i backen. Snön lyser med sin frånvaro. Alltså, nog finns det snö men jämfört med när jag kom förra året så är det säkert en meter mindre vilket gör att det är betydligt mer sten och skit framme.

Det känns ju tragiskt om detta blir ännu sämre snösäsong än förra speciellt då året efter El Nino tydligen ska vara en El Nina vilket borgar för nederbördsmängder "above average"...jag vet inte men jag tror alla ljuger. Vädret blir väl vad det blir? Eller? Ingen mexare som kan bestämma över det?

Men vi ska inte misströsta över att det är mer vinter i Skövde än vad det är här, vem fan vill göra säsong i Skövde liksom? Nä, på väderuppdateringarna pratas det om snöfall onsdag, torsdag...inga vansinniga mängder direkt men 2-3 dm i alla fall. Men jag har sett sådana nederbördsprognoser försvinna i fjärran förr så jag ropar inte HEJ ännu.

Vi har åkt i tre dagar nu och det är bara jag som har full pott än så länge. Första dagen tillbringade bröderna bäver med att leta begagnade skidor i byn medan jag och Drutten (Johan) åkte lite. Dag två fick vi med oss Kalle men Danne åkte hem och var bakis/sjuk. Även Tor Öysteins kompis Petter var med oss när jag fick agera guide. Idag tog drutten en vilodag då han känner av ett knä och Danne har legat hemma i sängen exakt hela dagen...hoppas han blir bättre snart. Johan/Drutten ska i alla fall med i morgon då jag tror vi siktar på Montana bowl där jag har så många fina minnen ifrån förra året.

Tänkte i alla fall få bjuda på några skidbilder från dagen. Har kört med Johans hjälmkamera och filmat lite, vi samlar på oss snuttar och lägger väl ut en film vad det lider....men fram till dess får bilderna berätta hur bra vi har det trots "bristen" på snö...
Kalle på toppen vid Stoke liften. "Ovan molnen skiner alltid solen"


Årets färg-kod....de ska va mycke färg har jag hört, eller hur John?


Ganska så najs utsikt från toppen


så många linjer att välja mellan, detta är Mount Mackenzie - toppen på 2 456 meter


Jäkligt häftig effekt i himlen när det fällde ut snö från ingenstans..


Kalle gasar


Åkare gör sig redo för nedfärd

Kommentarer
Postat av: Den store

Grabbar, på Bornholm finns det massor med snö men kanske inte så bra backar? http://www.dn.se/nyheter/varlden/snon-begraver-bornholm--nu-kravs-katastrofhjalp

2011-01-04 @ 09:12:43
Postat av: Den förlorade rumskompisen

Härliga bilder! Men MINDRE snö?? Fast vi kom ju +20 dagar senare iofs. Håller tummarna för dig!



Skönt förresten att du körde på "hej jag är färgblind" kombinationen på kläderna...

2011-01-04 @ 14:50:26
Postat av: John

Ja man kan ju inte annat än gratulera dig till att ha lyckats pricka in hela pridefestivalens färgpalett! =)

2011-01-04 @ 21:09:48
Postat av: Mia

Mysryser av den pösig jargongen och attityden, älskar din (o vänners) bitande ironi/humor, avundas det hisnande äventyret och imponeras av fantastiska vyer och övr bilder.

Det är pinskönt att kura ålderdomssskymning på min obekväma kontorsstol och inse att ett strapatsrikt liv utanför mitt fönster nog är försent.

Får trösta mig med att Svanstein i april gör tillräckligt ont i knäna för att räknas som häftigt och äventyrligt...för egen del, alltså. =)

Trist med långflygningen (där väl tiden i luften inte var lika lång som tiden på mark?). Hoppas dock att du inte kompensera det alltför mycket i det inbjudande klipplandskapet... ;)

Kram!

2011-01-07 @ 10:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0