Det kom bajs...

...det är tydligen inte bara vår herre gud skapare som dumpar just nu. Även några väl utvalda norrmän som flyttat in hos oss i källaren dumpar ganska bra tydligtvis. Dock skulle jag väl säga att jag föredrar den Eviges defekation som yttrar sig i det vita pudret som vi kallar snö.

Det norrbaggarna håller på med är en helt annan sak vilket i morse gav uttryck i en sönderskiten toalett och efterföljande översvämning på det. Av naturliga skäl undviker jag att lägga ut texten allt för mycket men efter diverse damage control med handduks-vall (inte Huddiksvall) för att förhindra vatten att rinna ut på heltäckningsmattan i vardagsrummet, avlopps-gummi-grej, offring av stekspade till fiskverktyg så lyckades vi stabilisera läget så pass att vi vågade ge oss ut i backen.

Johan är lite känslig men fixar obehagliga dofter med att trycka upp
diverse saker i näsan. Sist tog han en julros. Frågan är hur han ska
fixa kommande blöjbyten...

Naturligtvis var inte heller John och Christine hemma (för första dagen sedan vi kom) så vi har fortfarande inte fått kontakt med dem och inte frågat om vi ska ringa hit en rörmockare. Läget är så att säga kritiskt men stabilt.

När vi väl kom upp på berget hade frysnivån smugit sig upp ganska högt upp och den snö som kom var ganska blöt. Det var helt enkelt bajsföre även på berget. Det blev två långa åk, lunch och sedan hem för att slappa och försöka fixa problemen med avloppet.

Jag tänkte dock lägga upp ett par bilder från de tidigare dagarna som har varit helt magiska - har väl haft 15 skiddagar nu av 17 möjliga. Av dessa har 1 varit rätt kass (idag), 2 varit halvkass, 5 dagar har varit grymma och 7 har varit episka...!

Jag bränner ut i South bowl. Ni kan se att det gått en liten lavin i ytterkanten.


Face shot - kan ni se mig? Det har varit djuuuuupt puder alltså. Helt grymt, bara att köra rakt ner och
hoppa på allt!


Nu står Tor och lagar käk, kykling fajitas blir det idag! Najs!

Hoppas nästa inlägg blir mer rumsrent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0