Översvämning

Jag vet inte om vi ska lasta Tor Öystein för toalettproblemen...nu är snart hela källaren vattenfylld. Ikväll märkte jag att det blötte igenom heltäckningsmattan när vi gick på den, först trodde jag det var någon som gått in med skorna men insåg sedan att det rann vatten från rummet där vi har tvättmaskinen... Vi har fortfarande inte fått tag på Christine och John som är bortresta för att John ska på cat-scan i morgon. De har ingen mobiltelefon och ja, vi vet inte vad vi ska göra. Har fått lite hjälp att ringa rörmockare av en kompis till dem men han har inte dykt upp ännu... Just nu droppar vattnet från ett rör på en plåt som vi får tömma en gång i halvtimmen för att minimera vattenskadorna...blir en lång natt... Jag kommer aldrig att ha en källare i ett hus i hela mitt liv. Ännu mindre kommer jag att ha en heltäckningsmatta i hela huset... Finns viss risk för att vi kommer att få flytta ut när det ska renoveras?!

Kommentarer
Postat av: Den förlorade rumskompisen

Sa gar det när man byter ner sig vad gäller resesällskap! ;) Lycka till med att lösa "skiten" o se nu för guds skull till att vi svenskar är välkomna även i fortsättningen!

2011-01-17 @ 09:02:18
Postat av: sunken

Jag vet inte Georg om det var jag som "bytte" det var väl du som bangade ur? Eller kommer jag ihåg fel?



Jag tror faktiskt inte att det är vårt fel, det har varit sjukt mycket smältvatten i byn och kommungubbarna har stått och letat dagvattenbrunnar hela dagen...men det är tråkigt för John och Christine...åker ju dessutom till Mexico om två veckor...suck. Svenskar är nog välkomna men det kommer att kunna bli dyrare hyra med totalrenovering....vi hörs pysen!

2011-01-17 @ 09:36:37
Postat av: bela

Suuunkeeen, var hittar jag den egenkompilerade skidfilmen som utlovats?

2011-01-18 @ 10:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0