Snökaoset

Ovädersystem som sveper in med legendariska dumpningar av snö över klippiga bergen var ju något jag föreställde mig och byggde upp förväntningar om innan jag åkte iväg förra året. Tyvärr byttes detta mot frustration och ångest när vi hamnade i århundradets dry spell...men nu har jag äntligen fått vara med om en äkta dump!

Snön vräker ner i byn..


Det började under dagen på Onsdagen och på eftermiddagen/kvällen hade ungefär 20cm av det vita guldet lagt sig på backen. Under natten kom ytterligare 2-3 dm och åkningen var episk i Torsdags. Men då man just nu arrangerar Subaru World Tour Freeski på berget och vissa delar är avstängda för dessa tävlingar blir det uppåkt på en dag. Därför mottogs Torsdagsnattens ytterligare 2-3 dm med öppna armar och vi har återigen fått åka ospårat idag.

På berget tillbedes El Nina och skidbumsar offrar skidbelag åt vädergudarna men i byn är det andra visor kan jag tänka....dels hos de som jobbar med snöröjningen men även alla byns 3578 män som får köra sina snöslungor för fullt. John är helt manisk i sitt snöskottnade och håller uppfarten kliniskt ren. Jag misstänker att han snöröjde minst 7 gånger igår men och andra sidan har han en del fritid som pensionär.

översnöade bilar på vår uppfart


vår adress är 406, 6th Street. Ta vänster i korsningen Robson Ave/6th street


Heavy snowfall.

Min kropp skulle behöva få sig en välförtjänt vila nu efter 8 dagars skidåkning av 8 möjliga men det rapporteras om ytterligare 10-15cm nysnö på toppen inför morgondagen så inte går det att sitta hemma då inte...

Nu ska jag ställa klockan på 06.45 och gå och knyta mig!

Trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Lill-Sunken

Brooor!! vad du hare gott=) vilka är du med denna säsong?o hur länge blir du där?

2011-01-08 @ 10:51:42
Postat av: Den förlorade rumskompisen

Ouff. Ouff. Ouff. Fy fan så vackert!

2011-01-08 @ 20:40:28
Postat av: Sunken

Ja Georg, vad ska man säga...det är lite annorlunda landskapsbild nere i byn mot förra året. Vi har det gött och i sängen bredvid mig är det ingen som gnäller så mycket...;) Nä jag skojar bara, givetvis är du saknad! Tor hälsar!



Syster, jag återkommer med presentation av mina vänner här på bloggen. Jag åker hem den 19e februari men har ju en öppen biljett...moahaha! :)

2011-01-08 @ 21:54:53
URL: http://langastorasvangar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0