Stora dropp och sushi

Motivationen till att skriva här tryter i takt med kroppen bryts ner och orken efter en full skiddag ebbar ut. Har aldrig åkt så här mycket skidor så koncentrerat men när det är så bra förhållanden är det svårt att unna sig en vilodag - så är det bara! Skiddag nr 24 skrevs idag och den var blåsig men väldigt fin med sol och full av adrenalin!
Jag och Jojje hajkade ut i stormen till South Bowl för att köra ett åk med lite klippor i. Blåsten hade transporterat in massa snö som lagt sig perfekt vid landningarna. Dessa klippor är inget för Jojje men för mig var det ett gigantiskt kliv...och så grymt skönt när de äntligen var avklarade, det blev till att ta dem igen innan lunch!

Den första klippan eller stenen har en ganska brant in-run som det heter på coolt skidåkarspråk (fikonspråk). Man får gå in skiers left om en liten gran och ställa sig med skidorna nedåt...landningen är ganska platt så jag var grymt nöjd att jag stod den (tror att jojje filmade nedifrån så det kanske dyker upp i någon film senare) men tyvärr finns inga bildbevis på att jag hoppade. Det är i alla fall den här klippan det handlar om som jag fotade Johan på vid andra åket.

Tyvärr ingen som fotade mig när jag hoppade, kanske får återvända i morgon då det ska vara fint väder även i morgon. Men det är i alla fall den här klippan det handlade om...kashing!

Lite längre ner på åket kommer man till en annan klippa som är lite högre men har bättre landning. Första gången stod jag och tvekade lite men samlade mod till mig och kastade mig ut. En perfekt landning och herre jävlar vad skönt det kändes i kroppen (förutom lite i nacken som blev lite stel efter dunsen i backen ca 5m längre ned. Men troligtvis nytt höjdrekord för mig och ett kryss i check-boxen! Najs!

Dagen avslutades med lite bowling och sushi. De har mot förmodan en grym sushi på ett ställe i stan. Jag bara älskar deras "Dynamite" rulle. Hur god som helst!

Nu blir det laddning för morgondagen. Det pratas om hoppbygge men vi får väl se. Jag är sugen på att få riktigt många åk i kroppen i morgon!

Kommentarer
Postat av: Dalle

Jag tycker att det börjar låta som att om du skall överträffa denna resa måste du säga upp dig ifrån ditt jobb och jaga puder på heltid.

2011-01-31 @ 12:22:52
Postat av: bela

3 - 2 - 1 - droppin

2011-01-31 @ 15:37:57
Postat av: Sunken

Hahaha, ja Dalle - det kan nog troligtvis vara så? Men man behöver ju inte alltid överträffa sig själv hela tiden...?



Nu ska jag ut och förhoppningsvis få en bild på droppet från igår! Det är soligt och kallt ute! :)

2011-01-31 @ 17:21:23
Postat av: Mia

Skidor: Läskigt högt & otäckt neråt - hurv!

Bilder: Otroligt, nästan overkligt snygga uppåt - hurra!

Och du får njuta av båda, vilken lyx! :)

2011-02-02 @ 12:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0