sneak peak...

...yo! I mitt stressiga liv hinns det inte med så mycket känner jag. Efter en full dag uppe i Rogers Pass igen fixade Sebastian ihop lite käk medan Nina tog en dusch och målade fågelholkar i Marimekko-stil åt Christine och jag körde lite styrke på rummet (armhävningar, plankan och situps). Sen var den dagen över...

Vi har som sagt gått i berg idag igen, ett åk som började med att vi gick upp i molnen ca 1000  höjdmeter till vi kom upp till en klippväg och beslutade oss för att köra ner. Vi såg ingenting på vägen upp och visste inte var vi var eller var vi skulle. Då sprack det upp och vi fick sikt på vägen ner, helt fantastisk tajming!

Framförallt Sebastian tjurade på vägen upp och hjälpte till att dra ner samtligas förväntningar på nedfärden. Detta resulterade i att åket fick ett överbetyg och var helt okey, grymt fin terräng med lite roliga hjälpmedel för "skutt och lek" men det är klart, snön var inte direkt empisk...varierande med allt från skare och vindpackat till kornig sockersnö - men på det hela en väldigt lyckad dag! Det bästa var nästan att mina ben kändes grymt fräsha efter några dagar med mindre åkning (hade nästan kunnat försöka hålla jämna steg med Aussien för dagens "motstånd" hade inte mycket att sätta imot) men det fattas väl bara när man latat sig i nästan tre dagar....

Ids inte lägga upp alla bilder - för jag tänkte hinna se en film innan jag somnar! Men ni får en liten Sneak peak.


Nina på väg uppåt genom moln och rimfrost

Dimman/molnen lättar...


Hopp och lek på vägen ner!


Bassi lägger en sväng med bra fart


Bra position i luften - tyvärr sämre efter markkontakt

Vi var ju bara tvungen att gå upp igen och ta klippan en gång till (filmer kommer..)


Kärleksparet nere efter ett fint åk!


Nu blir det filmtajm!

P.S. Tack för alla kommentarer på filmen, kul att ni gillar´t! D.S.

//M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0