Somliga går med trasiga skor, säg vad beror det på....

...gud fader som i himmelen bor, kanske vill ha det så?

Jupp det har hänt igen, mina pjäxor har gått sönder. Vet inte vad Salomon säger - om det är samma problem som Garmont påstår? Nämligen att: Jag är för tung för pjäxorna...

Denna gång är det en liten plastpigg som innersulan (sitter i botten av skon, mellan själva skalet och innerskon) hålls fast i skalet som har gått av. Detta medför att sulan och innerskon kan röra på sig vilket på ett väldigt otrevligt sätt påvisades vid dagens åkning genom att min fot skjuts fram och jag får en tryckpunkt på ovansidan foten som gör väldigt ont. Nu ska jag försöka limma fast sulan och sen får det bli reklamation när jag kommer hem. Intressant att en kille kom fram första veckan jag var här och frågade om jag haft några problem med min pjäxa. Han hade en likadan sko och hade precis samma problem så det borde vara ett känt fel hos Salomon. Man kan väl hoppas att de åtgärdar denna felkonstruktion till nästa år och att man får ett par nya då - annars lär det ju hända igen efter ca 15 dagars åkning? Det känns i alla fall bra att man har köpt dem lokalt i Luleå och dessutom känner försäljaren så förhoppningsvis behöver jag inte skriva massa mail till Salomon själv...

Det har varit tacksamt att fota den senaste tiden, inga actionbilder men väl några hyffsade bilder med storslagen natur!


Utsikt vid änden av cat-track;et

Nina och Bassi hudar av...

Montanaridge - ligger ospårad efter veckor med dålig sikt och snöfall. Riktigt frestande.

Mt Mackenzie -
baksidan kallas Mac Daddy och utgjorde tävlingsface för Freeride World Tour 2012.

Någon okänd Dude som passerade mig på väg upp till Montana ridge

Samma Dude - Tyvärr var det en strid ström av Svenskar ute i Montana
så fort första spåret var lagt..

Stockholmare passerade och frågade om de "såg läckra ut på bild"
(givetvis kom frågan på svenska). Mitt svar blev efter att ha snabbkikat på bilden
på LCD-skärmen "Nej fy fan, ni ser riktigt risiga ut"


Bild uppe från Montana ridge - locket på över Columbia river nere i dalen

Fotografi av ett fotografi

Ovanför molnen skiner alltid solen...

Trodde först att det var en Furukrona!
Men det var något fel -just det, en kamera i handen i stället för en öl....

Mt Begbie - på andra sidan dalen

"det var en kul fågel"

En nyfunnen polare på Mackenzie outpost (arten är Whiskey Jack)
men han var mest ute efter mina smulor

Eftermiddagen har spenderats framför TVn och Super Bowl. Märklig sport det där. Favoriterna New York Giants vann i alla fall och Madonna höll show i pausen. Nu ska jag försöka modda mina pjäxor - annars blir det att ta fram extraparet som jag har med mig.

Ha en bra start på arbetsveckan!

// M

Kommentarer
Postat av: Robin

Men var väl själva fan. Botox-diet när du kommer hem

2012-02-06 @ 08:25:16
Postat av: Anonym

jammen vikken kul fågel!!!!!! =)

2012-02-15 @ 18:25:28
Postat av: Pata

Riktigt fina bilder! speciellt den på "stockholmarna", det är jag till vänster ;)

2012-03-02 @ 17:15:42
URL: http://www.pillowrider.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0