Matching sweeds

Hello,

begreppet "Matching Sweeds" är något nytt som används av Kanadensare detta år. Tydligen tycker de att vi ser ut som ett gäng julgransprydnader i alla våra färger och som bara hänger runt i skogen. Vi får inte glömma bort att en kanadensare är så otroligt hård att hjälm och ryggskydd inte är aktuellt, det är bara för "chicken-sweeds".

Därför kan det fort uppfattas lite fjolligt när vi kommer fullkittade med färglada kläder som matchar hjälmar, stavar, bindningar, gogglar och nagellack....vi blir givetvis alla dragna över samma kam. Inte för att jag borde räknas in i denna skara, men det är helt befogat generellt sett. Jag ska försöka fota lite svenskar på berget så får ni en bild över hur det kan se ut jämfört med den kanadensiska standarden...

Våran lilla "källarfamilj" på toppen av Rippern....inga matchande grejer där eller? ;)

Igår var jag var först upp på Spanska Ridgen med ett gäng flåsande skandinaver i hälarna men det var värt att få spåra, fick lägga första spåret ner för ett åk (dessvärre utan brillor så de foggat igen och jag inte hann byta lins då alla dregglande småungar från brunflo och hägersten ville upp och åka på samma ställe)....senare på eftermiddagen när hetsen lagt sig tog jag upp kameran ett par gånger för att ge Er lite mer bilder. Håll till godo.

Sebbi får lägga first tracks...



...i knädjupt puder!

Nina fräser på med nya tjejlagg som matchar hjälmen...


Sebastian följer i mina spår...ett litet dropp i skogen


Landningen satt som ett smäck....


...eller kanske inte?!


Nöjd ändå!

Idag blir det vilodag från skidåkningen - inga strålande förhållanden med dålig sikt och utan nysnö. Dagen kommer att frödrivas med förnedring i plump. Ett styrkepass på gym och kanske lite filmredigering från hjälmkameran!?

Ha de!

//M

Kommentarer
Postat av: Stina

Hahaha!!! Målande beskrivning, kan se dig irriterad bland alla snorungar...ha det gott!

2012-01-31 @ 22:39:54
Postat av: Albing

Ser ju trevligt ut, och en telisåkare i gänget. Erkänn att du blir lite sugen på att få reda på hur pudersvängar känns med lös häl.

2012-02-01 @ 13:32:48
Postat av: Sunken

Dalle - jag har inget som helst sug att få reda på det faktiskt. Det ser för jobbigt ut kort och gott - puder ska man flyta på inte gräva ner sig i. Men det är tacksamt att fota - ser ut att vara midjedjupt vid varje sväng! ;)

2012-02-02 @ 02:15:29
Postat av: Albing

Du är för bekväm Martin, men det visste jag ju redan. Flytet är väl bara fråga om rätt fart och tillräckligt breda skidor, eller?

2012-02-03 @ 08:36:42
Postat av: Therese

Hälsa Bassi så gott! Vi har hängt i Götet :) Ska it säga nåt om liten värld eftersom ni tydligen hänger på värsta svenskorten... Kids är som får. Hoppas snögudarna är fortsatt med er!

2012-02-05 @ 22:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0