Resans andra del

Först och främst vill jag be Furu om ursäkt för de uteblivna blogginläggen. Jag vet att du ser fram mot detta och ska försöka leverera bättre framöver. Jag skyller på ett väldigt stressigt liv och en vansinnig jet-lag. Har helt enkelt somnat ifrån dessa aktiviteter tidigare kvällar i veckan. Så håll till godo.

Min resa hit gick bra, gate till gate med en tidsanpassning som hade gjort varje produktionsansvarige. på Toyota rakryggad som en fura. Det var rakt igenom Lean Production, ända fram till jag kom till Kanada. Mitt bagage var en smula försenat till utkastningen vid "stora otympliga bagage" så när mina medresenärer fått sina väskor och knallat genom tullen gick jag och ställde mig i kön för borttappade väskor. Detta medförde att mitt tidsfönster mot Greyhound bussen stängdes igen å det kraftigaste. Det blev till att ta en bulle in till stan och ta in på hotell i stället - något som jag i ärlighetens namn såg som en bra grej i efterhand då jag fick sova i en säng och inte gå från ett oskönt säte till ett ännu sämre.

Dagen efter tog jag mig så ner till busstationen, låste mina väskor och drog iväg mot några outdoorsbutiker i väntan på att bussjäveln skulle börja rulla. Det är oklart om det var bussens nummer eller om den var av årsmodell 1167 men bussen var väldigt gammal och ganska ihoptejpad med silvertejp vilket kändes så där. Lasse Kongos cutter nia Deluxe hade utan problem överglänst denna...

Min skjuts Vancouver - Revelstoke (9h restid...)


Risig och ihoptejpad buss...strålkastarnas kapacitet ifrågasatte jag å det grövsta.


På något magiskt sett lyckades jag dock överleva de 9 timmarna i bussens framsäte genom att sova mig igenom en ljudbok av Lisa Marklund "Du gamla du fria". Kraftfullt stel och uttråkad kom jag så fram till Revelstoke kl 23 på kvällen där Nina och Sebastian stod och väntade med vår fina bil som numera blivit omdöpt till "Stinky". Det luktar fortfarande blöt golden retriver i bilen vissa dagar så namnet kan vara befogat...

//M

Kommentarer
Postat av: Andreas

Tack

2012-01-27 @ 07:31:18
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0