I like snow

John och Christines granne har saken klart för sig - jag håller med!
 
Jag har de senaste veckorna, innan min avresa, suttit och småmyst och följt snörapporten för Revelstoke och ja hela västra Nordamerika om jag ska vara helt ärlig. Det har minst sagt sett riktigt bra ut med ett konstant snöande och 15, 18, 24 centimeter per natt i en veckas tid. När sedan min flygresa hit löpte på som en väloljad dragkedja tänkte jag att det här blir ju ingen rolig blogg - ingen stor konstnär har någonsin lyckats skapa något vackert i ett glädjerus (?). Det är i de svåra tiderna som allt vackert föds!
 
Nu har det slutat snöa - I don´t like! som Borat skulle ha sagt....
 
Kikar man i väderprognosen, som jag uppdaterar 2-3 gånger i timmen för att kunna skymta en gnutta tivel i det eviga solskinandet, så ser den ut så här....
 
En minst sagt deprimernade väderprognos...
 
Om man klär sig i jeans, stoppar in byxbenen i pjäxskaften och hasar runt i pisten sippande på öl så kanske vädret skulle vara perfekt men det är inte riktigt därför jag är här. Jag vill helst inte se handen framför mig och då är det fan inte okey med sol, hög freezing level och "nil" i nederbörd...
 
Bristen på nysnö, puder, pow eller vad man kallar det har gjort att jag från början haft möjligheten att trimma in mina lår lite i de hårda och ojämna pisterna som Revelstoke erbjuder. Hittills har jag nästan velat gråta när vi kommit oss ner till bilen ca 1700 fallhöjdsmeter senare - låren spränger av mjölksyra och det gör ont!
 
Eftersom hela regionen har samma typ av väder tog jag beslutet att köpa mig ett årskort här i Revy då vi troligtvis inte åker iväg någon annanstans så länge vädret är som det är. Liksom ingen mening med det. Vi gör dock det bästa av situationen och har åkt några timmar per dag, turat ut i backcountryn för att hitta en gnutta orörd och ej solpåverkad snö. Sen tar vi det lugnt nere i byn och kanske slappar lite på badhuset i hot tub;en...
 
Snövallarna på baksidan av John och Christines hus - Ringo med fullt fokus på bollen.
 
Jag ska inte klaga - hade ju kunnat vara hemma i -30 och fått jobba i stället!!? :-) Men det är svårt att inte bli lite bitter när man får rapporter från Japan (dit jag från början hade tänkt att åka men mitt resesällskap sköt ut sig..;-) ). I Niseko har de fått drygt 5 meter snö senaste 15 dagarna....det är fan sjukt det!
 
Nu ber vi gemensamt till vädergudarna tycker jag! Bamesekram! // Sunken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0