Syndabock?

 
Jag är oftast väldigt självrkritisk och kan se mina egna brister - skyller sällan eller aldrig på andra MEN:
 
I oktober/november eller kanske rent av ännu tidigare i höstas började jag prata med en kompis som går under alias J.P. (som vinet..). För att inte peka ut någon särskilld kan vi leka att hans riktiga namn är Jean Pierre. Vi pratade länge om att besöka Japan men biljetterna och boendet bokade inte sig själv och när sedan pratet skulle omsättas i praktiska gärningar och faktiskt boka saker och ting så var det ganska skralt med boendealternativ...
 
...så vi funderade lite till. Där någonstans, strax innan lucia, genomförde J.P. en knäoperation och med sin sjukutbildning från militären ställde han själv diagnosen att 10 dagar rehab skulle räcka gott för att komma tillbaka och åka skidor i Januari. Det höll dock inte läkaren med om speciellt mycket och beordrade ca 6 veckor rehabilitering. Ridå ner. 
 
Som tur var hade jag haft lite parallella konversationer med prinzen av Trondheim så jag hade en back-up plan att åka till Kanada om det sket sig med Japan, eftersom prinzen deklarerat att han skulle vara i BC i 7 veckor med en hyrbil.
 
Det var lite så jag hamnade tillbaka i Kanada i vinter och det är därför jag nu upplever den längsta torrperioden i mannaminne i hela nordamerika....jag känner att jag har svårt att själv ta på mig skulden för att naturen är onormal och vädermönstrena är knepiga. Men hade det inte varit för min vän J.P. hade jag nog också fått fluffa runt i de 527 cm snö som föll där i början av januari (på ca 2 veckor)....så jag har en klar uppfattning om vem som är min syndabock! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0